Článok I. Všeobecné ustanovenia
- Tento reklamačný poriadok upravuje postup pri uplatňovaní reklamácie na služby ponúkané a poskytované autoškolou EASY so sídlom na V. Tvrdého 784/5, 010 01 Žilina, IČO: 47 469 447, IČDPH: SK2023941040 a prevádzkou na ul. Československej armády 3, 036 01 Martin.
- Tento reklamačný poriadok je záväzný pre poskytovateľa, rovnako aj pre užívateľa.
- Týmto reklamačným poriadkom poskytovateľ informuje užívateľa o rozsahu, podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie, vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť.
- Tento reklamačný poriadok je umiestnený na viditeľnom mieste v sídle poskytovateľa na Vojtecha Tvrdého 784/5, 010 01 Žilina a je zverejnený na webovej stránke poskytovateľa easyautoskola.sk
- Momentom zaplatenia ceny za službu užívateľ vyhlasuje, že bol oboznámený s týmto reklamačným poriadkom.
Článok II. Výklad pojmov
- POSKYTOVATEĽOM sa rozumie spoločnosť Good One Services, s.r.o., V. Tvrdého 784/5, 010 01 Žilina, IČO : 47 469 447, IČDPH: SK2023941040, prevádzka EASY autoškola Martin,
- Československej armády 3, 036 01 Martin.
- ( ďalej len „poskytovateľ“ ).
- UŽÍVATEĽOM sa rozumie fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá zakúpila od poskytovateľa službu, resp. uzavrela s poskytovateľom zmluvný vzťah a osoba ktorá má právo na uplatnenie nárokov zo zodpovednosti za vady ( ďalej len „užívateľ“ ).
- SPOTREBITEĽOM sa rozumie užívateľ (osoba), ktorá využíva poskytované služby pre osobnú potrebu alebo pre potrebu osôb určených v zmluvnom vzťahu.
- SLUŽBOU sa rozumejú služby ponúkané a poskytované, spoločnosťou Good One Services, s.r.o., V. Tvrdého 784/5, 010 01 Žilina, IČO : 47 469 447, IČDPH: SK2023941040, prevádzka EASY autoškola Martin,
- Československej armády 3, 036 01 Martin, ktoré sú uvedené v platnom Cenníku nachádzajúcom sa v predmetnej prevádzke.
- REKLÁMACIOU sa rozumie uplatnenie práva zo zodpovednosti za vady poskytnutej služby.
- VYBAVENÍM REKLAMÁCIE sa rozumie ukončenie reklamačného konania odstránením vady poskytovanej služby, výmenou služby za inú, vrátením ceny účtovanej za poskytnutú službu, vyplatením primeranej zľavy z ceny účtovanej za poskytnutú službu alebo odôvodnené zamietnutie reklamácie.
Článok III. Zodpovednosť za vady
- Poskytovateľ zodpovedá za to, že služba poskytovaná užívateľovi bude spĺňať požiadavky na kvalitu ponúkanej služby v súlade s charakterom ponúkanej služby a v súlade zo zákonom č. 93/2005 Z. z. Zákon o autoškolách, ktorým sa autoškola pri ponúkaní služieb riadi.
- Poskytovateľ zodpovedá za vady ponúkanej služby po dobu jej poskytovania užívateľovi.
Článok IV. Uplatnenie reklamácie
- Užívateľ je oprávnený uplatniť si reklamáciu:
- na kvalitu poskytovanej služby,
- na správnosť ceny vyúčtovanej za poskytovanú službu, ak má dôvodnú pochybnosť, že príjmový pokladničný doklad, resp. faktúra za službu nebola vystavená v súlade so zmluvou a platným cenníkom poskytovateľa.
- Reklamáciu musí užívateľ uplatniť u poskytovateľa bez zbytočného odkladu po tom, čo zistil vadu poskytovanej služby alebo nesprávnosť vyúčtovanej sumy, najneskôr však do 30 dní, inak právo na reklamáciu zaniká.
- Reklamáciou podľa bodu 1 tohto článku môže užívateľ uplatniť:
- písomne na adrese poskytovateľa,
- e-mailom na adresu prevádzky poskytovateľa info@easyautoskola.sk,
- osobne vyplnením reklamačného protokolu v prevádzke EASY autoškoly, Vojtecha Tvrdého 784/5, 010 0.
- Konkrétne kontaktné údaje poskytovateľa sú uverejnené na jeho webovej stránke www.easyautoskola.sk. Pri uplatnení reklamácie užívateľ vyplní reklamačný protokol (Príloha 1, reklamačného poriadku) zverejnený na webovej stránke poskytovateľa. V reklamačnom protokole užívateľa uvedie svoje identifikačné a kontaktné údaje (meno, priezvisko, adresa bydliska, názov ulice, orientačné, popisné číslo, názov štátu, telefónne číslo, e-mail), presne označí a popíše vadu služby a spôsob, akým sa vada prejavuje, ako aj časové vymedzenie, kedy podľa užívateľa došlo k obmedzeniu kvality poskytnutej služby, resp. pochybeniu v správnosti vyúčtovanej ceny za poskytnutú službu. V reklamačnom protokole užívateľ ďalej uvedie, ktorý z nárokov zo zodpovednosti za vady si uplatňuje a akým spôsobom žiada prevzatie vybavenej reklamácie (osobné prevzatie, zaslanie poštou), prípadne ďalšie potrebné údaje. V prípade reklamácie správnosti vyúčtovania za poskytnutú službu musí užívateľ uviesť aj účtovné obdobie, ktorého sa reklamácia týka.
- Poskytovateľ nezodpovedá za prípade nesprávne údaje uvedené užívateľom v ním uplatnenej reklamácií a za nemožnosť doručenia písomností na užívateľom uvedenú kontaktnú adresu.
- Reklamačný protokol užívateľ zašle poskytovateľovi poštou na adresu sídla poskytovateľa, prípadne e-mailom na adresu poskytovateľa alebo ju uplatní osobne vyplnením reklamačného protokolu v prevádzke EASY autoškoly, Vojtecha Tvrdého 784/5, 010 01 Žilina
- Uplatnenie reklamácie na správnosť vyúčtovanej (fakturovanej ) ceny za poskytovanú službu nemá odkladný účinok na zaplatenie úhrady, t.j. nezbavuje užívateľa povinnosti zaplatiť pokladničný doklad, resp. faktúru v lehote splatnosti.
- Poskytovateľ si vyhradzuje právo neuznať reklamáciu, ak zníženie kvality služby spôsobili:
- okolnosti vylučujúce zodpovednosť prevádzkovateľa (t.j. objektívne skutočnosti, za ktoré prevádzkovateľ nenesie zodpovednosť.),
- neodborné alebo neoprávnené zásahy užívateľa do nastavení služieb alebo iných tretích osôb, ktorým užívateľ umožnil vedome alebo nevedome, a to aj svojím nedbanlivostným konaním, takýto zásah
- alebo ak užívateľ uplatnil reklamáciu po uplynutí 30 dní odo dňa, keď vadu alebo nesprávnosť vyúčtovania zistil.
- Za deň začatia reklamačného konania sa považuje deň, keď užívateľ uplatnil reklamáciu u poskytovateľa, t.j. deň, keď písomná reklamácia je doručená poskytovateľovi v súlade s bodom 6 tohto článku. V prípade, ak uplatnená reklamácia neobsahuje všetky požadované údaje podľa bodu 4 tohto článku, reklamačné konanie začína až dňom doručenia všetkých požadovaných údajov. Ak užívateľ ani na výzvu poskytovateľa nedoplní chýbajúce údaje v stanovenej lehote 10 pracovných dní odo dňa doručenia výzvy na doplnenie reklamácie, reklamácia bude považovaná za neopodstatnenú.
Článok V. Vybavenie reklamácie
- Pri osobnom uplatnení reklamácie vydá zamestnanec poskytovateľa užívateľovi protokol o reklamácií (príloha 1 reklamačného poriadku), ktorý je po vyplnení časti II. Poskytovateľom služby zároveň potvrdením o prijatí (uplatnení) reklamácie.
- Pri uplatnení reklamácie poštou alebo prostredníctvom e-mailu doručí poskytovateľ užívateľovi protokol o reklamácií na ním uvedenú kontaktnú adresu, prípadne e-mailovú adresu; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie. Protokol o reklamácií sa nemusí doručovať, ak užívateľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
- Poskytovateľ prešetrí uplatnenú reklamáciu bez zbytočného odkladu po jej uplatnení a rozhodne o spôsobe vybavenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa jej uplatnenia.
- Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie uvedenej v bode 3 toho článku má užívateľ právo od kúpy služby, resp. zmluvy odstúpiť alebo právo na výmenu služby za inú ak to umožňuje zákon 280/2006.
- vybavení reklamácie vydá poskytovateľ užívateľovi výstupný protokol (príloha č.2 reklamačného poriadku), najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ktorý je potvrdením o vybavení reklamácie. Spolu s odovzdaním výstupného protokolu predávajúci splní aj svoju povinnosť, ktorá mu z reklamácie vyplýva.
- vybavení reklamácie informuje poskytovateľ užívateľa zaslaním e-mailovej správy spolu s výstupným a príp. aj reklamačným protokolom na e-mailovú adresu užívateľa, v prípade, ak užívateľ požiadal o zaslanie informácie o vybavení reklamácie prostredníctvom e-mailu. Ak užívateľ požiada o zaslanie informácie poštou, poskytovateľ zašle výstupný a príp. aj reklamačný protokol na kontaktnú adresu užívateľa uvedenú v reklamácií.
- Poskytovateľ je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ich na požiadanie orgánu dozoru k nazretiu. Evidencia o reklamácií musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.
Článok VI. Spôsoby vybavenia reklamácie
- Ak sa na poskytovanej službe vyskytne vada, ktorú možno odstrániť, má užívateľ právo na jej bezplatné, včasné a riadne odstránenie. Poskytovateľ je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť. O spôsobe odstránenia vady rozhoduje poskytovateľ.
- Užívateľ má právo odstúpiť od kúpi predmetnej služby, resp. uzavretej zmluvy:
- ak ponúkaná služba vykazuje vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa služba mohla riadne využívať ako služba bez vady,
- ide síce o odstrániteľne vady, avšak užívateľ nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady službu riadne využívať; za opätovné vyskytnutie sa vady sa považuje stav, ak sa rovnaká vada vyskytne tretíkrát po jej najmenej dvoch predchádzajúcich odstráneniach,
- ide síce o odstrániteľne vady, avšak užívateľ nemôže pre väčší počet vád službu riadne využívať; za väčší počet vád sa považujú súčasne najmenej tri rôzne odstrániteľné vady, ktoré bránia riadnemu využívaniu služby,
- poskytovateľ nevybaví reklamáciu v 30 dňovej lehote (v tomto prípade sa má za to, že ide o neodstrániteľnú vadu).
- V prípadoch uvedených v bode 2 toho článku sa môže poskytovateľ s užívateľom dohodnúť o vybavení reklamácie výmenou reklamovanej služby za inú.
- Ak sa na ponúkanej službe objavia iné neodstrániteľné vady, má užívateľ právo na primeranú zľavu z ceny služby.
- Pri vybavovaní reklamácie poskytnutím zľavy z účtovanej (fakturovanej) ceny sa prihliadne na charakter vady, dobu jej trvania a možnosť ďalšieho využívania služby. O výške poskytovanej zľavy rozhoduje konateľ poskytovateľa.
- Poskytovateľ vybaví reklamáciu a ukončí reklamačné konanie jedným z nasledovných spôsobov:
- odstránením vady poskytovanej služby,
- výmenou služby za inú ak to umožňuje zákon 280/2006, po predchádzajúcej dohode s užívateľom,
- vrátením ceny zaplatenej za poskytovanú službu (ak je podpísaná zmluva, v tomto prípade pri odstúpení od zmluvy),
- vyplatením primeranej zľavy z ceny poskytovanej služby,
- odôvodneným zamietnutím reklamá
- V prípade uznania reklamácie týkajúcej sa správnosti vyúčtovanej sumy, poskytovateľ zúčtuje oprávnene reklamovanú cenu za službu v najbližšom zúčtovacom období, prípadne obdobiach až do vrátenia celej oprávnene reklamovanej ceny, prípadne dohodne s kupujúcim užívateľom predĺženie predplateného obdobia poskytovania služby. Pokiaľ bola cena účtovaná (fakturovaná) za jednorazovo poskytnutú službu, suma vo výške oprávnene reklamovanej ceny sa kupujúcemu užívateľovi vráti.
Článok VII. Záverečné ustanovenia
- Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť dňom 01. 03. 2019.
- Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmeny a doplnenie tohto reklamačného poriadku bez predchádzajúceho upozornenia.
- Dohľad nad dodržiavaním povinností zo strany poskytovateľa služieb vo veciach ochrany spotrebiteľa v zmysle platnej právnej úpravy vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia – Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie v Prešove pre Prešovský kraj, adresa: Obrancov mieru 4675/6, 080 01 Prešov.
V Martine dňa 1. 7. 2020